Strona główna » Zlecenia transportowe – jak firma transportowa pozyskuje zlecenia na transport?

Zlecenia transportowe – jak firma transportowa pozyskuje zlecenia na transport?

Działalność transportowa nie jest prosta. Oprócz konieczności posiadania nowoczesnej floty czy realizacji zadań zgodnie z przepisami należy zadbać także o element najważniejszy dla każdego przedsiębiorstwa niezależnie od branży – mowa tu oczywiście o pozyskiwaniu zleceń.

Jak pozyskiwać zlecenia? Dywersyfikacja jest konieczna

Pozyskiwanie klientów na rynku specjalistycznych usług transportowych nie jest niczym prostym. Wbrew pozorom, dobre perspektywy dla branży TSL (transport, spedycja, logistyka) nie poprawiają sytuacji. Wręcz przeciwnie – pomyślne prognozy sprawiają, że w obecnych czasach coraz więcej przedsiębiorców zastanawia się nad wejściem w ten segment rynku.

Niezależnie od skali działalności firmy transportowej czy jej lokalizacji trzeba pamiętać o jednym istotnym aspekcie – konieczne jest prowadzenie zróżnicowanych działań w celu pozyskiwania lukratywnych zleceń.

Zlecenia transportowe – dobra reputacja to podstawa!

Podobnie jak w każdym innym segmencie rynku, pozyskiwanie nowych zleceń w dużym stopniu ułatwia dobra reputacja przedsiębiorstwa transportowego. Dlaczego jest to takie istotne?

Odpowiedź na to pytanie jest niezwykle prosta. Dzięki reputacji firma transportowa może uzyskać cenne referencje oraz wykorzystywać zalety wynikające z tzw. marketingu szeptanego. Nie od dziś wiadomo, że dobra opinia firmy np. na rynku lokalnym jest znacznie bardziej skuteczna niż nawet najbardziej wymyślne materiały reklamowe.

Należy przy tym pamiętać, że hasło „dobra reputacja” nie musi oznaczać takiej sytuacji, w której współpraca firmy transportowej z każdym klientem przebiega bez żadnych trudności.

Cechą charakterystyczną branży TSL są codzienne wyzwania. Nie sposób uniknąć wszystkich problemów, dlatego rzetelna współpraca firmy transportowej ze zleceniodawcą w celu ich rozwiązania jest wręcz konieczna. Taka uczciwa relacja może sprawić, że klient w przyszłości ponownie skorzysta z oferty danej firmy transportowej.

Giełda transportowa – pozyskiwanie zleceń online

Giełda transportowa – pozyskiwanie zleceń online

Jeden ze sposobów pozyskiwania zleceń, który jest szczególnie popularny w ostatnim czasie, to giełdy transportowe online. Za pomocą tego typu rozwiązania możliwe jest dotarcie do klientów właściwie z całego kraju.

Aby dotrzeć do odpowiednich zleceń (np. transportu materiałów niebezpiecznych ADR czy zleceń polegających na transporcie materiału drobnicowego), należy stworzyć odpowiedni profil firmowy na danej platformie giełdowej, a następnie kontaktować się z potencjalnymi zleceniodawcami spełniającymi kryteria.

Firmowa strona internetowa także jest ważna

Profesjonalna, przejrzysta strona firmowa to wizytówka solidnego przedsiębiorstwa. Także w przypadku firmy transportowej należy zadbać o to, by strona internetowa była dobrze widoczna w przeglądarce internetowej. W tym celu trzeba zadbać np. o reklamy Google Ads oraz pozycjonowanie treści na stronie zgodnie z SEO.

Uzupełnieniem informacji o ofercie firmy może być regularnie prowadzony blog tematyczny. Umieszczanie merytorycznych informacji oraz branżowych aktualności to jeden ze sposobów pozwalających na poprawę wizerunku w oczach potencjalnych klientów.

Podsumowanie

Silna konkurencja w branży TSL nie oznacza, ze pozyskiwanie klientów nie jest możliwe. Rozważne działanie i wykorzystanie licznych kanałów działania pomoże w zbudowaniu bazy klientów regularnie bądź doraźnie korzystających z usług oferowanych przez firmę transportową.

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *